måndag 5 augusti 2024

Semester och utgifter

 Semester

Efter att ha varit på resande fot i Sverige i ca 2, 5 vecka är min slutsats att det är väldigt dyrt att semestra i Sverige. Allting är relativt åtminstone i Jämförelse mot när vi var i Usa våren 2023.  Vi har dock hunnit med att göra en heldel på vår resa genom Sverige.

Vi har varit runt med husvagn och ätit ganska mycket mat i husvagnen (mycket grillning). På  dessa 2,5 vecka har vi ca spenderat 45- 50 k. Två vuxna och 2 barn.  I dessa pengar ingår boende, bensin, mat, inträden till diverse aktiviteter samt glass och godis. Helt enkelt all inklusive.

Jag personligen tycker att vi spenderade för mycket pengar, men familjen är nöjda och jag får krypa till korset och stämpla semestern som lyckad. Alla var nöjda och inga större missöden, tex som punkteringar av åkningar eller skador.

Egentligen borde semestern innebära vila, men efter att varit på resande fot i ca 2,5 vecka i en husvagns kan jag inte påstå att jag känner mig speciellt utvilad. För varje vecka som gick kändes det som att husvagnen krympte betydligt. Men det är väldigt avkopplande trots detta att vara iväg, det finns nästan inga måsten utan man tar dagen mer som den kommer.


Reflektioner på det ekonomiska

Efter att varit runt på diverse orter tex, Gotland, Smögen, västkusten i allmänhet osv. kan jag bara konstatera att det känns i allmänhet som att folk generellt har otroligt mycket pengar att spendera. Rent överflöd om jag tyckte det gick mycket tror jag att många av de vi såg säkerligen får lägga till en nolla till bakom det vi spenderade.

En fråga jag har ställt mig när vi varit runt är, Kan denna konsumtion verkligen vara hållbar i längden?

Börsen har tuffat på bra för att vara en Juli månad men mer om Juli kommer i ett separat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utveckling Augusti månad

Starten på Augusti månad var minst sagt rörig. En smärre sättning, vilket i sig var nyttigt. Men återhämtningen gick fort och det blev aldri...