onsdag 8 maj 2024

April månad

 Då har April passerat.

Utvecklingsmässigt var April en medioker månad, uppgången kan summeras till 1,13%. Vilka slutsatser går det att ta efter denna månad då? Egentligen inga, sparandet går åt rätt håll och värdet på aktieportföljen växer i sakta mak. Då jag befinner mig i början på resan är det lät att tålamodet prövas och man tycker att det går sakta, men bara att bita ihop och se det på lång sikt och fortsätta nöta på.



Värdeutveckling på portföljen


Utvecklingen går åt rätt håll och jag har passerat min första milstolpe på 500 000:-, vilket kändes riktigt bra att få sätta en bock på den. Med förutsättningarna att min fru inte alls är med på resan och gillar att handla och resa känns utvecklingen helt ok, men tänk om jag fått med henne i detta tänk :).  Men förmodligen kommer det nog aldrig att ske och när vi har gemensam ekonomi är det bara att acceptera och försöka nöta på så gott det går. Hittills har jag klarat av 11 månader av min första etapp på 120 månader, alltså en bit kvar och sedan när det börjar närma sig får en ny målsättning sättas upp.

Sparkvot

För April månad uppnådde jag en sparkvot på 32% vilket jag är mycket nöjd över, tyvärr är det nog knappast möjligt att jag kan ligga på denna nivå. Utan jag får se det som att allt sparande som blir av är bättre än inget.:)



2 kommentarer:

  1. Grattis till rejäl första milstolpe på 0.5 mkr! Snart 1.0 mkr VMS! Blir det inte mkt tjafs o bråk med fru spenderare som kanske kallar dig tråkmåns o snålljåp?

    SvaraRadera
  2. Tackar, känna ändå nånstans bra att få göra en check på det. Även om jag tycker att det går på tok försakta :). Nja hon säger inte så mycket då det läggs mycket pengar på den delen fortfarande.... Sedan är det här med aktierna lite i "skymundan" för henne..

    SvaraRadera

April månad

 Då har April passerat. Utvecklingsmässigt var April en medioker månad, uppgången kan summeras till 1,13%. Vilka slutsatser går det att ta e...