fredag 7 juni 2024

Uppdatering Maj månad

 Dags för en uppdatering för Maj Månad


Äntligen har vi haft några veckor med rejäl värme häruppe i Norra delen av vårt land. Efter en lång vinter och med väldigt trög snösmältning började nästan hoppat försvinna att det skulle bli sommar. Tankarna började leta sig mer och mer mot en ny istid, trots den globala uppvärmningen. Men plötsligt hände det och det vände och värmen kom och med det utbytes det vita men en grön skrud.

Hur har du utvecklingen gått med portföljen, den tickar sakta men säkert uppåt. Men hade gärna sett att jag hunnit längre med denna resa, eller framförallt startat den för några år sedan då utfallet hade varit helt annorlunda främst gällnade sparandet. Men det som har varit har varit och det är bara att försöka höja blicken och se ut över oceanen :).


En milstolpe har iaf uppnåts 500 000:- och det kändes oerhört bra och ett kvitto på att det går åt rätt håll.


Sparkvot

Sparandet fortsätter att blanda och ge. Men det går över förväntan med sparandet och jag hoppas kunna hålla mig till målet med minst 3500:-/ månad men hittills har jag kunnat hålla mig långt över det. Men vill inte sätta ett för högt mål som inte går att hålla över tid utan måste vara realist med att det sparande som blir av är bättre än inget alls. Sparandet för Maj månad uppgick till hela 48 700:- vilket jag är otroligt nöjd med.


Utdelningar

Utdelningar kommer in, men som sagt var här känns det väldigt lååångt borta innan det börjar hända något. Just denna del känns oerhört avlägset bort att bygga upp, men de ökar iaf och som sagt var får man bara fortsätta kämpa. Hittills under året har det kommit in 12 832:- , vilket precis räcker till ca 1000 kr / månad i snitt på ett år. Givetvis kommer det fortsätta att komma in pengar men den bättre halvan på året har passerat. Det intressant här blir att jämföra när jag har några jämförelse år, det är nånting jag ser framemot.



Nu har resan pågått 12 månader och jag kämpar på mot mitt mål på miljonen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Maj månad

  Dags för en uppdatering för Maj Månad Äntligen har vi haft några veckor med rejäl värme häruppe i Norra delen av vårt land. Efter en lång ...