fredag 10 november 2023

Tankar kring Utdelningar

För året satte jag ett mål för utdelningar jag skulle erhålla under året, målet för året säger visserligen ingenting av någon betydelse. Då jag påbörjade min resa på ett strukturerat sätt först under Juli månad.

Nåväl, målet då? Det sattes till 5000:-/ i utdelning och det kommer jag klara som det ser ut nu. 5000:- Femtusen kronor på ett år i utdelning, det var inte mycket! Men det är åtminstone starten på nånting som förhoppningsvis ska börja växa sig större allteftersom tiden går. 








Det som blir intressant med detta blir när tiden går och det finns nånting att jämför mot. Det är nåt att se framåt mot.


6 kommentarer:

  1. Det går fortare och fortare oxå med tiden. % på procenten gör att det accelererar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas på det, s¨här i starten i kombination med att börsen inte visar sin allra bästa sida känns det segt. Men jag vet att det vänder.

      Radera
  2. Hallå VMS! Jag tänker ofta på vad du kommenterat på mina inlägg och med företaget samt även lite på fru Snöboll som inte delar din syn riktigt (om jag förstått saker rätt). Det är starkt av dig att kämpa vidare och de 5000 är snart 10000 och snart!!! Bara håll upp modet och kämpa på, livet är oftast inte lätt för de flesta men ditt driv och ambition leder dig framåt på rätt väg!

    Så, mot 10,000kr/år i nettodelning! Eller stretch-target med 12,000 kr/år så har du 1,000 kr/månad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä livet kan visa sig vara en krokig väg att vandra ibland, men man samlar på sig erfarenheter allt eftersom positiva som negativa. Som det verkar, tänker jag sikta på nånstans 15- 20 k i utdelningar nästa år. Kommer dock inte bara "dum köpa" för att klara utdelningsmålet. Utan allt ska fylla ett större mervärde.

      Radera
  3. Kämpa på och du ska snart se att det rör på sig ganska fort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte annat, man får hoppas att man tackar sig själv för detta beslut om några år.:)

      Radera

April månad

 Då har April passerat. Utvecklingsmässigt var April en medioker månad, uppgången kan summeras till 1,13%. Vilka slutsatser går det att ta e...