tisdag 26 september 2023

Sparande September


Kan bara konstatera att tiden springer fram, att lönen för september redan passerat. Räkningarna betalda och sparet insatt på Avanza Denna månad uppgick sparandet till 19 400:-. Är mycket nöjd hittills hur sparandet gått.

Då jag inte har med mig fru snöboll på resan och vi har gemensam ekonomi är det lite svårt att få ekvationen att gå ihop. Nu går vi mot en dyr period, nya vinterkläder till barnen ska bla. inhandlas. På lite sikt kommer julen som för oss är en dyr period, som jag tidigare nämnde är inte fru snöboll med på resan och delar inte min uppfattning hur pengarna skall disponeras. Hon vill gärna att vi ska resa (vilket vi gjort en hel del) men med tre stycken hemmavarande barn och långa utlandsresor betyder det ett stort utflöde av pengar, och där är vi inte riktigt överens. Även nivån på julklappar till barnen är vi inte riktigt överens om, vi säger alltid att vi ska dra ner på julklappar men hittills har jag inte sett någon neddragning på julklapparna.

Mitt mål för sparande är fortfarande 3000:- kr / månad, vilket i sammanhanget är en låg summa men det är iaf ett sparande som gör att jag kan kontinuerligt investera på börsen fortsättningsvis. Jag kommer försöka spara mer än det, så länge inte fru snöboll har invändningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April månad

 Då har April passerat. Utvecklingsmässigt var April en medioker månad, uppgången kan summeras till 1,13%. Vilka slutsatser går det att ta e...