fredag 1 september 2023

Dags att Summera Augusti

 Augusti månad har bjudit på väldigt ostadigt väder åtminstone i den del av landet där jag befinner mig. Har varit väldigt fina och varma dagar varvat med väldigt blöta dagar.

Jag tycker mig kunna dra mycket paralleller just mellan väder och börsklimatet för stunden. Ombytligt tycker jag passar, börsen verkar ha svårt att bestämma vilken riktning den ska i. Tycker nervositeten på börsen för stunden avspeglar sig väl i reaktionerna på rapporterna som lämnats. 

I mitt tycke helt orimliga reaktioner, bolagen som fladdrar 10-20% på en rapport som inte alls behöver vara dålig. Det märks hur osäker marknaden är på alla sätt. 

Utvecklingen under Augusti är ingen upplyftande läsning - 1,1% för perioden. Samtidigt har jag inga förväntningar i närtid att det ska lyfta speciellt mycket heller, utan det är bara att fortsätta att kämpa på.





Nu får vi hoppas att hösten bjuder på lite stabilare väder och gärna att börsen stabiliserar sig, och börjar vandra norrut.

1 kommentar:

  1. Hallå VMS! Hörde i veckan en del som börjar prata i termer om att öka i aktier så kanske det är ett första tecken på att hösten kan innebära lite önskat uppsving. Vi får se och superundrets kommande möten 21/9 samt i november är förstås alltid orosfaktorer både på kort och lång sikt.

    SvaraRadera

April månad

 Då har April passerat. Utvecklingsmässigt var April en medioker månad, uppgången kan summeras till 1,13%. Vilka slutsatser går det att ta e...